2013-02-04

I'M LEAVING!

madamfo's! gissa vad? jag flyttar! eller uhm, expanderar kanske är det rätta ordet (yay, i'm like a starbucks-shop!). under den resterande tiden här i ghana kommer jag skriva för en annan blogg som utlandskorrespondent hos föreningen för utvecklingsfrågor. japp, det låter 100% seriöst men ni vet att det där inte är jag. alla andra korrespondenter kommer skriva om krig, svält och deras möten med diverses ngos, medan jag kommer att skriva om.... azonto och kräälliga svarta män. SKOJA! *inte*

innan jag lämnar er för nu så skulle jag uppskatta lite tips och hjälp från er (ca tre st) läsare. jag är allvarlig när jag säger att seriösa grejer inte är min cup of tea och jag skulle gärna vilja göra något nytt med den här korre-positionen. mitt mål är inte att beskriva ghana med "traditionella" begrepp såsom fattigdom och misär, utan snarare att få upp ögonen på folk att det finns "ett annat afrika" som är precis lika äkta som den bild vi vanligtvis får uppkörd i nyllet av media (richard dowden skriver jättebra om det HÄR). men vad vill ni läsa om? vill ni läsa om mitt projekt, om livet på campus och folket jag umgås med, om ghana i allmänhet eller - ja vad? det blir både lättare och roligare för mig att hitta något att skriva om när jag vet vad ni är nyfikna på. som de sa på hjärnkontoret när vi var små, var frågvis! hähä.

ps. älskar att micke precis länkade en artikel om att beyonce kommer till sverige i maj och ba "VI SKA GÅ!!!!" mmmhm, mos def att vi ska gå, girlfriend!!!!

2 kommentarer:

Anonym sa...

jag vill läsa om exakt allt det du skrev plus mer, vill läsa om det riktiga ghana och inte den bild media skapar för jag vet att det finns så mycket mer att lära sig om/ta del av!

Anonym sa...

om azonto, tunga människor, konstiga människor, feminizm, MUSIK. Ayde köööör bara! du e bäst