2013-02-07

GHANA - BURKINA FASO


packed. loaded. stuffed. tv-rummet igår kväll kunde beskrivas på många sätt.

när elen försvann tio minuter innan ghana skulle möta burkina faso i semifinalen av africas cup of nation översvämmades ish utav hängivna studenter som ville se sitt lag spela. det blev kaoz i lobbyn eftersom alla inte fick komma in och uppe i tv-rummet var det ÄNNU mer proppat. men som i vanlig ordning så var det sjukt underhållande att se på fotboll tillsammans med ghanianska grabbar då alla jämt ska skrika på pidgin och hurra åt tvn varje gång något händer. det är inte för intet som ghana kallas "the land of two million coaches", haha.

OCH DAMN VILKEN MATCH! till och med jag skrek som en galning, och ni vet alla att jag är en fett lugn tjej, hähä. tyvärr förlorade ghana på straffar vilket gjorde nigerianerianerna SJUKT skadeglada (en snubbe gick runt och tog bilder på folks buttra miner haha, fett förvånad att ingen bestämde sig för att sparka honom i ögat) så vi bestämde oss för att hitta på något för att cheer us up. det slutade med att vi gick ut och dansade. alla var verkligen sjukt pepp - jag undrar hur stämningen hade varit om ghana hade vunnit då!!! även djn var överfet, då han spelade varenda liten låt som man önskade och i slutet av kvällen kom ut ur sitt bås och dansade med oss HAHA. kom till slut hem vid fyra och däckade, men vaknade efter någon timme av att folk stod och sjöng böner och talade i tungor utanför mitt fönster... men det mina vänner, är ett annat inlägg.

Inga kommentarer: