2013-04-08

GHANA GO HOME TODAY



jag har haft en underbar helg! det låter jättecorny men jag har verkligen känt kärleken flöda. på eftermiddagen i fredags träffade jag på min kompis olu när jag var på väg till nattmarknaden för att köpa mat. han skulle göra samma sak, men när han fick veta att jag åker på måndag så sa han att vi borde åka iväg från campus för att äta riktig mat istället. jag ba yolo! och så åkte vi. från det stället åkte vi till ett annat för efterrätt och drinkar, och sedan till ett annat ställe för en power drink (som består av apeteshie och annat, asäcklig!) och sedan vidare till ytterliggare ett ställe för fler drinkar och snacks. det slutade med att jag kom hem tio på kvällen. hade så jäkla kul!

senare på kvällen hade tjejerna såklart planerat en megautgång. vi började med förfest hos killarna på ish, sedan iväg till firefly (som sög), sen bella roma (kul!) och slutligen twist (askul!). alltså jag DÖR att jag måste lämna dessa härliga tjejer!!! i slutändan så kommer ju ghana alltid vara kvar för mig att återvända, men denna grupp tjejer som jag har lärt känna kommer endast existera nu. jag älskar dem allihopa; melanie, taylor, tressie, miriam. BÄSTA TJEJERNA. vilka otroliga människor jag har lärt känna!!

morgonen efter åkte jag och miriam till marknaden och köpte tyger. hittade ett jättefint mönster som jag ska göra bäddlakan utav. hittade även en ny naturlig tvål som heter "chocho soap" (bästa namnet). igår kväll satt alla hos milad och nii och drack vin och såg på film och imorse käkade vi tjejer en sista frukost tillsammans - så jävla mysigt!

nu sitter jag på ish för allra sista gången. känns verkligen bitterljuvt. har haft en underbar tid. kan ni tänka er att den här upplevelsen slog den första! helt otroligt. nu åker jag hem ghana - TACK FÖR ALLT.

Inga kommentarer: