2013-10-21

DAGENS REFLEKTION

Jag måste verkligen öva på att put pen to paper.. Det finns ju hundra olika saker som jag gått och tänkt på och som jag VILL dela med mig av och reflektera kring, men när jag väl sätter mig vid datorn så glömmer jag bort allt. Skyller på min musik som jag lyssnar på, kan typ inte nynna en låttext i mitt huvud och tänka samtidigt.

Äntligen måndag! Alla andra sörjer eftersom de måste tillbaka jobbet men eftersom jag jobbar helger så börjar min helg nu. Heyooo! Det niceigaste med mina "helger" är att man kan springa alla ärenden man behöver göra helt obekymrat eftersom allt är öppet, så det är vad jag har gjort idag. Känner mig helt duktig. Har även varit och signat mig på ett gym OCH zumbat. Tung är jag! Men fan vad dagarna går snabbt. Alltså den här dagen har ju bara flugit förbi, för att inte tala om förra veckan. Kollade i min kalender idag när jag var på skatteverket och insåg att det är en vecka sen jag slutade på provjobbet. Walla det känns som en månad sen! Det är konstigt - för samtidigt som jag känner att tiden springer ifrån mig så går allt så himla långsamt. Jag tror att det kommer med the #unemploymentlife (tar patent på den hashtagen asså), då stressen över framtiden och ovissheten om vad som händer imorgon gör att allt känns som potatismos i hjärnan.. Det är lite så man kan beskriva man kan beskriva min sinnesstämning just nu. Det är läskigt, men försöker verkligen peppa mig själv med bra tankar oavsett hur svårt det kan vara i vissa stunder.


Och imorgon är en ny dag och jag ska testa på en ny fett random grej! Ska nämligen jobba på förskola! Hahahaha önska le kids lycka till.

Inga kommentarer: